Byla vydána nová verze balíku hJOP.
Hlavní změnou je nová minor verze hJOPserveru, která přináší vícero změn, mnohé z nich na žádost komunity.
Pozor: pro správné zobrazení reliéfu s hJOPserverem v5.5 je třeba aktualizovat hJOPpanel na novou verzi 1.16.3.
Změny v hJOPserveru:
- Velké vylepšení bloku přejezdu - není třeba externí HW modul, umožněno použití standardních blikačů a dalších komerčních modulů, hJOP umí nově řešit kompletní logiku výstupů (blikače, zvonek, závory, …).
- Úprava barev pro panel dle ZTP-JOP (základní šedá + hněda výluka).
- Zrušeno okno nastavení, vše přesunuto do hlavního okna.
- Umožněny konfigurovatelné časy rušení JC a nouzových závěrů.
- Nepřenášet na návěstní opakovač hJOPdriver návěst “posun dovolen”.
- PT server:
- Umožnit zapnout a vypnout PN.
- Přidat endpoint ‘/status’.
- Odjezdové návěstidlo může sloužit jako předvěst vjezdového návěstidla sousední stanice.
- Umožnit zastavovat/zpomalovat u návěstidla a spouštět zvuky na základě ujeté vzdálenosti, nikoliv pouze na základě času.
- IO blok: umožnit měnit stav i bez fyzického výstupu (vhodné pro interakci přes PT server).
- Přejezdy v posunové cestě:
- Zavírat vždy.
- Opravit zavírání více přejezdů v cestě.
- Není nutné zadávat zavírací úseky (zavírají se vždy).
- Výhybka pod zámkem se i při obsazeném KO ručně přestavuje NEnouzovým povelem.
- Při stavění JC dát závěr na trať ihned při začátku stavění, nečekat až na konec -> vyblokovat žádost o traťový souhlas.
- Přidat možnost otevření diagnostického okna z menu v hlavním okně.
- Umožnit konfigurovatelný počet zároveň přestavovaných výhybek v jízdní cestě.
- Výhybka bez prostředků pro detekci volnosti: ruční stavění je vždy riziková operace.
- Doplnění indikací v okně rizikové funkce při rizikových operacích.
- Přejezd: při NOT> A ZUZ vypisovat obsazené KO.
- NUZ: varovat při obsazeném KO.
- NS+/NS-: varovat “KO bez detekce volnosti”.
- ZAK<: varovat obsazený KO.
- ZAV<: varovat “blok v nouzové cestě”.
- Zásobník: pokud nastane při vykonávání povelu chyba, zásobník se přepne na přímou volbu.
- DN: pokud jsou v cestě potvrzovací bariéry, je DN s potvrzením jako riziková funkce.
- Umožnit zobrazení menu bloků při panelu v režimu “read-only”, umožnit některé zobrazovací volby: zobrazení štítku, výluky, INFO vlak. STAV atd.
- Přidat API pro odpojovač trakce (PT server).
- Zámek: obnovit základní stav automaticky po pominutí chyby.
- Zrušit PN, NOT a vybrané KO NUZ při odpojení posledního panelu pro ovládání.
- Odstranit “Snadné spuštění” (nepoužíváno).
- Lepší logování stavění jízdní cesty.
- Mnohé další opravy chyb a vylepšení.