hJOPeditor je software sloužící k editaci reliéfů. Editor needituje celý projekt kolejiště, ale vždy jen jeden reliéf. Před započetím samotné editace je nutné v hJOPserveru vytvořit technologické bloky. V editoru se pak jen technologické bloky přiřadí konkrétním grafickým blokům v reliéfu.
Editace reliéfu probíhá ve dvou fázích:
Bitmapa
V této fázi si editor vytvoří obraz kolejiště v podstatě jako bitmapový
obrázek. Blokům nepřiřazuje žádnou logiku. Na reliéf vkládá koleje, výhybky,
návěstidla, přejezdy a všechny další symboly, které se v reliéfu mají objevit.
Soubor je možno uložit do binárního souboru s příponou bpnl
.
Editor se následně přepne do módu oddělovačů, kde vloží dělení mezi úseky. Z módu oddělovačů se lze přepnout vždy zpět do módu bitmapy.
Vektor
Po dokončení editace bitmapy editor celý reliéf zvektorizuje přepnutím do módu editace bloků. Jednotlivé segmenty se spojí v logické bloky – například 50 symbolů tvořící kolej 1 se spojí do jednoho bloku reprezentující kolej 1.
Editor každému bloku přiřadí technologický blok a soubor uloží v textovém formátu
s příponou opnl
. Soubor opnl
bude později načten panelem.
Pozor: z tohoto módu není v současnosti cesty zpět do módu bitmapy. Reliéf tedy nelze změnit.
V poslední fázi se editor přepne do módu editace kořenů bloků, kde každému úseku obsahujícím výhybku přiřadí kořen barvení.
Výsledný soubor opnl
se předhodí panelu, který jej zobrazí.